در ایام کرونا و طی یک سال و نیم گذشته آمار طلاق پایین آمده یا به عبارتی متوقف شده و آمار ازدواج بالا رفته است. سال ۹۹ در برخی از استان ها حدود ۲۰ درصد رشد ازدواج داشتیم و زمانی که به صورت میدانی ریشه یابی کردیم متوجه شدیم که به دلیل کم شدن تجملات عروسی ها و کاهش هزینه های ازدواج بوده است.
به عبارت دیگر بسیاری از جوانان از فرصت کرونا برای ازدواج استفاده کردند. مثلا در استان قم ۱۶درصد رشد ازدواج داشتیم و این نشان می دهد که اگر به فرهنگ قبلی ایرانی و اسلامی خود برگردیم و از تجملات بکاهیم به طور قطع آمار ازدواج بالا می رود و جوانان برای ازدواج رغبت پیدا می کنند.
سازمان تبلیغات اسلامی برای مخاطبان جوان و نوجوان در زمینه تولید محتوا در عرصه عفاف و حجاب فعالیت هایی داشته تا مفاهیم را به مخاطبان آموزش دهد. با توجه به اینکه استان‌ها در زمینه آموزش فعال هستند و بیش از ۱۵ هزار مخاطب دختر داریم که آموزش های لازم را دیده اند و برخی از آنها جزو اقشار تاثیرگذار بوده و می توانند آموزش دهند. مانند خواهرانی که در حوزه های علمیه هستند که ما در بحث آموزش آنان ورود داشتیم و در عرصه عفاف و حجاب کارهای خوبی شده است.
مدیرکل آموزش سازمان تبلیغات ادامه داد: در آموزش کارمندان دولت نیز با همکاری استان ها توانستیم کارمندهای خانم را در دو عرصه آموزش دهیم که استقبال خوبی شده است. یکی بحث عفاف و حجاب از منظر قرآن کریم است که امروز یکی از بحث ها این است که جایگاه قرآنی عفاف و حجاب چیست و از چه زمانی حجاب واجب شده است و ما توانستیم به مخاطبان بگوییم که عفاف و حجاب پایه قرآنی دارد.
بحث دوم موضوع عفاف و حجاب در سیره گذشتگان و بزرگان است که در این عرصه ها نظرات بزرگان چه در ایران و چه در دیگر مناطق را آورده ایم که این مطالب برای مخاطبان نیز جذاب بوده است. البته بحث عفاف و حجاب موضوعی است که مورد نظر همه ادیان الهی بوده است.
 در حدود ۱۰ هزار نفر از سال ۹۹ تا کنون آموزش های مربوط به عفاف و حجاب را دیده اند. برخی تصور می کنند که بحث عفاف و حجاب فقط مربوط به خانم هاست در حالی که برای آقایان نیز مباحثی مطرح است. البته به دلیل ویروس کرونا آموزش های ما در سامانه آموزش مجازی مبشران متعلق به اداره کل آموزش های سازمان تبلیغات ارائه می شود و مخاطبان در آنجا صفحه اختصاصی دارند و آموزش ها را می بینند و پس از آزمون مدرک و گواهینامه نیز دریافت می کنند. این دوره ها به دلیل محدودیت کرونا در استان ها به صورت محدود به شکل حضوری برگزار می‌شود.